FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ/ ZGODA RODZICÓW

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi  w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności:


1) z niepełnosprawności;

2) z niedostosowania społecznego;

3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;

4) ze szczególnych uzdolnień;

5) ze specyficznych trudności w uczeniu się;

6) z zaburzeń komunikacji językowej;

7) z choroby przewlekłej;

8) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;

9) z niepowodzeń edukacyjnych;

10) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;

11) z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami  kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.


Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej

    • Zajęcia rozwijające uzdolnienia
    • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
    • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
    • Zajęcia socjoterapeutyczne, inne zajęcia o charakterze terapeutycznym
    • Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej
    • Warsztaty, porady i konsultacje
    • Porady, konsultacje, warsztaty, szkolenia dla rodziców, uczniów i nauczycieli

                                                        (rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2013 roku)

 

 

Zgoda rodziców/ prawnych opiekunów

na udział dziecka w zajęciach w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej

 

Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka    ………………………………………………………………

                                                                                                  (imię i nazwisko, klasa)

w zajęciach organizowanych przez Szkołę Podstawową w Brzezinach w ramach pomocy psychologiczno– pedagogicznej udzielanej przez pedagoga i psychologa szkolnego.

Oświadczam, że zostały mi przedstawione procedury organizacji pomocy

psychologiczno-pedagogicznej oraz formy i sposoby jej udzielania.

 

                                                                               …………………………………

      

                                                                            (podpis rodzica/ opiekuna prawnego)